Deca i odrasli sa razvojnim jezičkim poremećajem (DLD – Developmental Language Disorder) često se suočavaju sa značajnim teškoćama u razumevanju i produkciji jezika.
Prof. dr Neda Miošević Dedakin i docentkinja Jovana Janjić – predstavnice Srbije u Evropskom udruženju logopeda, učestvovale su 16.10.2025. godine na hibridnoj konferenciji ESLA 2025 DLD Day – Making the Invisible Visible (Učinimo nevidljivo vidljivim), koja je održana u Evropskom parlamentu u Briselu.
Skup je otvorila predsednica ESLA organizacije, Sahra Mengal, dok je Peter Agius, član Evropskog parlamenta, svojim prisustvom i govorom pružio snažnu podršku svim aktivnostima ESLA posvećenim osnaživanju osoba sa DLD-om.
DLD se smatra jednim od najčešćih jezičkih poremećaja u ranom detinjstvu te statistički podaci pokazuju da se javlja kod 7% dece. Problemi u ovoj zoni razvoja čine interakciju teškom, te nemogućnost deteta da komunicira vremenom ga izoluje, što vodi ka dubljim smetnjama na socijalnom, emocionalnom i planu ukupnog razvoja. Kroz komunikaciju dete izražava svoje misli i osećanja, traga za novim informacijama pa je govor istovremeno neophodan u procesima socijalizacije. Poseban akcenat stavlja se na posledice razvojnog jezičkog poremećaja u učenju novih jezičkih veština koje se uočavaju tek pri polasku deteta u sistem obrazovanja. Nepravovremen i neadekvatno usmeren tretman ostavlja posledice u jezičkom razvoju koje će značajno kompromitovani veštine čitanja, pisanja i računanja.
















