Jovana Janjić

Profesionalna karijera
  • 2024 –  do danas, docent na Akademiji za humani razvoj, Beogradu;
  • 2020 –  do danas, logoped konsultant u International Nursery and Primary School, Beograd ;
  • 2017 – do danas logoped u privatnoj praksi;
  • 2012 – 2017 saradnik na projektu ispitivanja hiperbarične oksigenacije kod dece sa neurorazvojnim poremećajima (pod vođstvom Prof.dr Tomislava Jovanovića) Centar za hiperbaričnu medicinu, Beograd;
  • 2011 – 2012 pripravnički staž, Zavod za psihofiziološke poremećaje i govornu patologiju ,,Cvetko Brajović”, Beograd.
Obrazovanje
  • 2022. godine doktorirala na Fakultetu za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju Univerziteta u Beogradu (tema: Specifičnosti usvajanja stranog jezika kod dece sa razvojnim poremećajem koordinacije)
  • 2011. godine diplomirala na Fakultetu za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju Univerziteta u Beogradu, na katedri za logopediju
Profesionalne aktivnosti
  • Član Predsedništva Srpske logopedske asocijacije
  • Član Međunarodne asocijacije za nauke o komunikaciji i poremećaje komunikacije (The International Association of Communication Sciences and Disorders; IALP)
Naučna interesovanja
  • Bilingvizam i višejezičnost kod dece sa govorno-jezičkim poremećajima
  • Fonološki poremećaji i višejezičnost
  • Artikulacioni pormećaji i višejezičnost
  • Motorički poremećaji govora i višejezičnost
  • Neurorazvojni pormećaji i višejezičnost
  • Augmentativna I alternativna komunikacija
Kursevi
  • Uvod u logopediju sa istorijom logopedije
  • Neverbalna komunikacija
  • Višejezičnost u logopediji
  • Alternativna i augmentativna komunikacija
  • Neurodegenerativni jezički poremećaji
Ostalo
  • Završila je kratke programe na HARVARD UNIVERSITY
  • Fundamentals of Neuroscience, Part 1: The Electrical Properties of the Neuron
  • Fundamentals of Neuroscience, Part 2: Neurons and Networks
  • Early Childhood Development: Global Strategies for Interventions
Reference (do 5 značajnih)

Janjić, J. P., Milošević, N. R., & Čolić, G. R. (2024). Interferencija i razvoj artikulacije na maternjem i stranom jeziku kod dece predškolskog uzrasta. Inovacije u nastavi-časopis za savremenu nastavu37(3), 75-89.  https://doi.org/10.5937/inovacije2403075J

Janjić, J., & Nikolić, S. (2024). Odnos fonološke svesnosti i fine motorike kod dece mlađeg školskog uzrasta. Specijalna edukacija i rehabilitacija, 23(4), 379-396. https://doi.org/10.5937/specedreh23-48490

Janjić, J., Nikolić, S., & Stošović, D. I. (2021). Ortografske kompetencije i fonološka svesnost dece sa razvojnim poremećajem koordinacije. Specijalna edukacija i rehabilitacija, 20(3), 171-183. https://doi.org/10.5937/specedreh20-33182

Janjić, J., Nikolić, S., & Ilić-Stošović, D. (2021). Značajnost fonološke svesnosti srpskog jezika u ovladavanju čitanjem na engleskom jeziku kod dece sa razvojnim poremećajem koordinacije. Zbornik radova 11. Međunarodni naučni skup Specijalna edukacija i rehabilitacija danas Beograd, 29–30. oktobar 2021. godine, 127-136. https://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3765

Janjić, J., Nikolić, S., & Ilić-Stošović, D. (2019). Fonološke karakteristike maternjeg i stranog jezika kod dece sa razvojnim poremećajem koordinacije. Zbornik radova-10. Međunarodni naučni skup „Specijalna edukacija i rehabilitacija danas “, Beograd, Srbija, 25–26. 10.2019., 111-118. https://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3167